piątek, 29 listopada 2013

Zostań Mikołajem razem z Nami Dziubalami !!!

Idą święta ... to już wie każdy...
ale nie każdy się z tego cieszy ...

Poznajcie 2 rodziny dla których zbieram paczki świateczne...

pierwsza to mama 2 dziewczynek
Marty 6 m i Paulunki 21 m

- samotna ( mąż odszedł zanim Marta przyszła na świat)
- mieszka z mamą na 35 m
ogrzewa się starym piecem
cały jej majątek mieści sie w 2 szafkach ( zresztą bez drzwiczek )
podłoga drewniana , nieszczelna, pod spodem beton, zimno ...
mała spi w  wózku a starsza z mamą w łóżku
600 zł - alimentów na obie + renta mamy  czeka az maóa dostanie sie do zobaka ( 215 na liście ) by iść do pracy

kiedy spytałam co potrzebuje to wzruszyła ramionami ...
wypytałam o rozmiary dziewczynek i marzenia starszej
a Pani ? co Pani potrzebuje ?
no nic usłyszałam tylko dla dzieci...
a ja się rozglądam i widzę ze wszystko jest w opłakanym stanie...


długo mi zajęło by wydusić ze moze dywan bo od podłogi wieje , możne łóżeczko bo mała kiedyś wypadnie z tego wózka...
a własnym okiem wszystkiego pościeli artykułów domowych itp..

Dziewczynki Martunia rozmiar 80
mleko Bebiko 2 r
pieluchy 5 ( i duża i mała)

Paulinka rozmiar 96
buty 23/24
marzy o wózku dla lalki (:


Zapraszam do drugiej rodziny

Ania , Zuzia i Karol
Mama Tata , pies , szczur i żółw
mieszkanie dzielą z 8 innymi osobami
wiec dla siebie mają 4 m kwadratowe reszta wspólna na mieszkanie czekają  ... ale są podobno bardziej potrzebując,,,

Ania ( jak moja ) ma 4 lata , piękna czarne oczka i długie włosy , nie chodzi do przedszkola bo mama przez zagrożona ciąże nie miała jak jej wozić... nudzi sie w domu ...
na pytanie o czym marzy odpowiada o kuchence z naczyniami ale nie dużej bo nie ma miejsca..
ja pytam a możne o lalce ? i tu zaskoczenie - nie mam juz jedną !!!
no Matka rozpieszczonych dzieci nie przyzwyczajona do takich odpowiedzi (;

Karol 5 tyg - wcześniak z 35 tygodnia
waży 5kg
groszek taki (:
rozmiar 62
pieluchy 2
kolki ):
a tak aniołek, przesypia noce ...
i przydałby sie wózek głęboki bo nie możne chodzić na spacery ...

Zuzia 8lat
jak to pannica o ciuchach i błyskotkach ...
ale nie hallo kity
rozmiar 128
uczennica (:

mam nic nie potrzebuje
bo przecież siedzę w domu

tata buty - zimowe 42  ( pracuje jako śmieciarz )
a generalnie lodówka grzeje nie ziębi a szafa nie ma drzwiczek...

co mnie zachwyciło w tych dzieciach, mamach - skromność...
to ja musiałam wyciągać co by sie przydało a nie one sypały potrzebami ...
zero roszczeniowej postawy ..
warto pomagać!!!

więc jeśli możecie wspomóc choć czekoladą lub rzeczami używanymi  dla dzieci czy do domu to znacie do mnie kontakt ... zbieram rzeczy do 23 grudnia, a 24 rano ruszam do rodzin... (:

możne uda mi sie zrobić zdjęcia w tygodniu by dać obraz miejsca w którym żyją...

a tak wyglądały paczki w zeszłym roku zanim wyruszyły do rodzin...






I TY MOŻESZ ZOSTAĆ ŚW. MIKOŁAJEM




3 komentarze:

Ula H. pisze...

To takie proste !!!

Unknown pisze...

Ula tak!!! (:

Anna Modzelewska pisze...

Świetna akcja :) Zapraszam do siebie i wzajemnej obserwacji :)