środa, 3 lipca 2013

NIGDY nie mów ZAWSZE

życie uczy
życie przypomina
choć jestem psychologiem klinicznym to czasem dam się wkręcić w zdania typu
ty nigdy mnie nie słuchasz...
ty zawsze nie uważasz co do ciebie mówię...

póżniej daje sobie w myślach klapsa, bo nie wolno tak mówić do dzieci NIGDY !!! (:
nawet jak wydaje nam się że one Zawsze tak robią lub nie robią tego Nigdy...

dlaczego ?

bo jak słyszymy całe życie od najważniejszej osoby (rodzica) że ty np "nigdy nie sprzątasz ...
to faktycznie możne być tak że przestajesz się starać i nie sprzątasz bo przecież mam i tak nazywa mnie bałaganiarzem...

u nas częsta się zdarzało pokrzykiwać na starszą że nIgDy   nie słucha, nie reaguje jak się coś prosi, ze Zawsze trzeba powtarzać...

i co stanęło mi to w gardle i wychodzi bokiem...

pamiętaj drogi rodzicu że w każdym zachowaniu problemowym dziecka szukaj przyczyny...

my znaleźliśmy czemu dziecko nie słucha, czemu za głośno włączą bajki, czemu przestało reagować na muzykę a takie było muzykalne jako dzidzia... czemu przeinacza słowa i nie jest takie biegłe w nauce języka... czemu mówi zbyt głośno...

ma niedosłuch... \
trzeci migdał uciska na  przewody słuchowe...

i co łyso...

wiec nie czepiaj się mamo, tato swojego dziecka bo może ma to drugie dno ?
psychiczne , fizyczne?
bądź otwarty na jego sygnały alarmowe, a zachowania problemowe zawsze są wołaniem o pomoc...
i tu nie trzeba kończyć psychologii (:

to tyle...


Brak komentarzy: