środa, 5 lutego 2014

Matka Piątki ...

Co myślisz jak widzisz Matkę z Piątką dzieci ?
- o biedna, ile roboty, o jak ciężko ....
a może - o ile miłości ,szczęścia ma , ile radości ?
Jak sobie ja wyobrażasz ?
- jako Grubą "babę " -bo po tylu porodach , z brudnymi włosami związanymi w kitkę w za dużych rzeczach z rękami bez lakieru ,lub z takim obdrapanym ...
- a możne jako chudą małą myszkę co to głośniej krzykniesz o sie kuli , szara twarz , szare włosy -błędny wzrok...
-a możne jako kobietę zadbaną , styl sportowy, krótkie włosy , energiczna takie ADHD , uśmiech , wzrok rozbiegany bo przy 5tce tak się ma (:
- a moze szpilki , laptop... a w domu idealny porządek
-Jak wygląda jej dzień...
-pranie , gotowanie, sprzątnie i dzieci przyczepione do nóg ...
- a moze lepienie z plasteliny, czytanie książek, sadzenie marchewki , spacerki
-a może niania, gosposia , babcia i dziadek a ona praca i dobranoc...

szczerze znam matek wielodzietnych raptem 5 ... lub aż 5 i mam po jednym przykładzie z każdej grupy..
oczywiście opis mocno przesadzony -wyostrzony...

jak ja bym była ?
niestety gruba ale siedząca i lepiąca z plasteliny , nerwowa...
nie sprawdzę bo mąż już po 2 ma dość...
a zawsze chciałam mieć dużą rodzinę ale chcieć to jedno a sprostać życiu w takiej rodzinie to drugie...

a ty żyjesz w stereotypie o takich mamach?
Pamiętam że wyobrażałam sobie tak Mamę z blogu Tosinkowe Opowieści (http://tosinkowo.blogspot.com/) i jakie było moje zdziwienie gdy zobaczyłam ze nie jest gruba i ma Balejaż (:

tak czasem ma się dziwne wyobrażenia...
pozdrawiam mamy wielu i SZACUN




4 komentarze:

Mam do powiedzenia pisze...

No właśnie na każdym kroku stereotypy, a rzeczywistość sobie:) P:

scy pisze...

Ano niestety stereotypy... Według nich powinnam być rozpieszczoną i samolubna babą.

wgwg1943.blogspot.com pisze...

Stereotypem jest wielodzietność w rodzinach b. biednych ipatologicznych; darwinowska ochrona gatunku - ilością pokryć jakość. Patrz zdziczała grusza, która wydaje wiele owoców karłowatyc. Wyjątki wielodzietności w rodzinach ODPOWIEDZIALNYCH potwierdzają regułę. Pozdrawiam Wojtuś

Unknown pisze...

Pamiętam jak kiedyś czytałam artykuł o rodzinach wielodzietnych i wszystkie te rodziny wypowiadały się, że traktują ich jak lekko szalonych i nienormalnych, że sobie na tyle dzieci pozwolili....smutne to.... ale niestety w naszym kraju to tak ze wszystkim więc nie ma co się przejmować :)